ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

Tájékoztatjuk, hogy Ön mint vásárló, fogyasztó, felhasználó az www.tacdogshop.hu címen elérhető honlap használatával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja, az alábbi, a Ptk. (2013. évi V. törvény) 6:77-6:81. § alapján megírt általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy amennyiben vásárlója, illetve használója kíván lenni a Webáruházunknak, weboldalunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

Jelen dokumentum, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Az alábbi feltételekkel szabályozott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.

Üzemeltető adatok:

  • Cégnév: S-Agroland Kft.
  • Székhely: 8640 Fonyód, Sándor utca. 79
  • Telephely és üzlet: 7400 Kaposvár, Kőrösi Cs. S. u. 2/1.
  • Adószám: 23868267-2-14
  • Cégjegyzék szám: 14-09-312455
  • Kibocsájtó cégbíróság: Kaposvári Törvényszék Cégbírósága
  • Szerződés nyelve: Magyar
  • Email elérhetőség: info@tacdogshop.hu
  • Telefonos elérhetőség: +36307545884
  • Adatvédelmi nyilvántartási azonosító: NAIH-110260/2016.
  • Számlaszám: 11600006-00000000-53309657
  • Tárhelyszolgáltató: Synaptx Bt. 8719 Böhönye Fő u. 5. synaptx.hu Email: web@synaptx.hu

 

Megvásárolható termékek, szolgáltatások: Állateledelek és felszerelések

Figyelem: a termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek.

Rendelési információk:

A megjelenített termékek kizárólag a Webáruházon keresztül, online rendelhetőek meg, futár által történő házhoz szállítással, vagy Foxpost csomagautomatába.

Árak:

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os áfátazonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.  Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre.

Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, és megrendelés érkezett az Árura, de szerződést még nem kötöttek a felek, úgy az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el az Eladó.

Eljárás hibás ár esetén:

Az alábbi esetekben nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak tekinthető a:

  • 0 Ft-os ár,
  • kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 2000 Ft-os Áru esetén a 10 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 1000 Ft-ért kínált Áru).

Amennyiben az üzemeltető hibás árat tüntet fel a termék mellett, a tőle elvárható gondosság ellenére, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy az üzemeltető nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de felajánlja a Vásárló részére az Áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely esetben a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az Árut vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámolásra. A részletes szállítási díjszabás a jelen szerződési feltételek része, a szállítási menüpont alatt.

A weboldal használata:

Webáruházunkban termékkategóriák szerint böngészhet a Megvásárolható termékek, szolgáltatások között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti minden termék rövid leírását, árát, egyéb tulajdonságait, a teljesség igénye nélkül. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére vagy nevére. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről, annak lényeges tulajdonságairól a termék leírásokban adunk tájékoztatást. Amennyiben ennél is részletesebb tájékoztatásra van szüksége, úgy az üzemeltetői adatok között rögzített telefonszámon szíveskedjen felvenni a kapcsolatot az üzemeltetővel.

Rendelés menete:

A termékek termék kategóriákba rendezve vannak. Minden termékkategória tartalmazhat további al-termékkategóriákat is. A termékek ezekben a kategóriarendszerekben foglalnak helyet. A kategóriákban kilistázott termékek azonnal a kosárba helyezhetők a termék adatlapjára lépés nélkül is. A termékeket a kosár ikonra kattintva helyezheti el a kosárban. A termékek kosárba helyezése regisztráció és belépés nélkül is megtehető.

 

A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár frissítése gombra kattintással frissül a kosár tartalma.

 

A Felhasználó a „Tovább a pénztárhoz” gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot. Következő lépésként lehetőség van belépésre, valamint regisztráció nélküli vásárlásra. A regisztráció nélküli vásárlás esetén az alábbi adatokat kell a Felhasználónak megadnia: e-mail cím, név, telefonszám, számlázási cím, valamint ha ettől eltérő a szállítási cím. Vállalkozások esetén cégnév és adószám megadása szükséges. Regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A sikeres regisztrációról a Felhasználó e-mailben, és a honlapon tájékozódhat. A Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól.

 

A regisztrációt a következő menüpont alatt találja meg: https://tacdogshop.hu/shop/my-account/

Amennyiben Ön már regisztrált felhasználó, de elfelejtette jelszavát, használja az „Elfelejtett jelszó”-ra kattintással az „új jelszó igénylés”-t. Ha itt megadja a regisztrált email címét, akkor a jelszavát e-mailben elküldjük Önnek.

Belépést a Bejelentkezés menüpont segítségével végezheti el. Itt adja meg regisztrált e-mail címét és jelszavát, majd nyomja meg a belépés gombot. Ha sikeres a belépés, akkor ebben az ablakban megjelenik az Ön regisztrált e-mail címe és a kilépés gomb, amely segítségével elhagyhatja az áruházat.

A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, valamint ki tudja választani az Önnek legmegfelelőbb fizetési és szállítási módot, illetve törölheti az adott tételt, vagy tételeket. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további termékeket a kosárba helyezni, válassza a vásárlás folytatása gombot. Ha minden rendben van és a megrendelés mellett döntött, akkor a Pénztár gombot megnyomva véglegesítheti a megrendelését.

Miután véglegesítette rendelését a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, mely tartalmazza megrendelése adatait, illetve az Általános Szerződési Feltételeket. Amennyiben nem kap ilyen levelet a rendszer nem fogadta el a rendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, a már jelzett módon, az üzemeltetői adatok segítségével.

Miután elvégeztük megrendelésének feldolgozását, a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy Megrendelés feldolgozva visszaigazolást. A termék kiszállítására csak ezt követően kerül sor.

Bejelentkezését követően a „Fiókom” menüpontban áttekintheti eddigi megrendeléseit, fiókadatait, számlázási és szállítási címeit. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható.

A megrendeléseket – mely tartalmazza a megrendelt termékeket, a Megrendelő szállítási – és számla adatait – a vállalkozás zárt rendszerben szerveren tárolja, azok nyomtatásra nem kerülnek, egyéb formában nem iktatja. A megrendelések utólagosan csak a szerveren hozzáférhetők.

Regisztráció

Amennyiben regisztrálni szeretne, úgy az első vásárlás alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát. A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása is. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A vevő köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vevő egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal. A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az üzemeltető/ szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az üzemeltető kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, tehát egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni.

A regisztráció kötelezettségekkel nem jár.

 

A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon /Hétfő-Péntek/ történik 8.00 – 16.00 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelésre, de ha az a munkaidő lejárta után történik, csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra a megrendelés. Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, a visszaigazolástól számítva a raktáron lévő termékek esetében 2 – 5 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, úgy a beszerzési helyétől függően 2-4 hét. Amennyiben a termék nincs raktáron, arról emailben értesítést küldünk a felhasználó részére.

Cégünk nem vállal felelősséget a megrendelt termék esetleges technikai ismertetőinek a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

 

SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉI FELTÉTELEK

 

FIZETÉSI MÓDOK:

 

Fizetés banki előre utalással: Ebben az esetben a rendelés végösszegét a csomag kiszállítása előtt előre kell átutalni az S-Agroland Kft. bankszámlájára.

Kérjük, hogy az utalás ” Közlemény/megjegyzés” rovatába írd bele a rendelés azonosítóját és a nevedet. Amint megérkezik hozzánk a csomag ellenértéke, csomagodat továbbítjuk a Futárnak.

Utalási információk:

Számlavezető bank: ERSTE Bank

Számlaszám: 11600006-00000000-53309657

 

Utánvétes fizetés: Amennyiben rendelésed végösszegét a csomagod kézhezvételekor szeretnéd kifizetni, válaszd az ”utánvétes fizetés” lehetőséget, ebben az esetben a megrendelt áru értékét az futárnál történő átvételkor kell kiegyenlíteni készpénzben a házhozszállítás alkalmával.
Felhívjuk figyelmedet, hogy az utánvétes fizetési mód esetében webáruházunk utánvét-kezelési költséget számít fel, amelynek díja 

futárnál történő utánvétes fizetés esetén bruttó 590 Ft,

posta-futárnál történő utánvétes fizetés esetén bruttó 590 Ft.

Ezt a díjat a fizetési mód kiválasztása után rendszerünk automatikusan hozzárakja a rendelésedhez.

 

Utánvétes fizetés Foxpost csomag esetén: A Foxpost automatánál elhelyezett bankkártya terminálnál tudod a rendelés ellenértékét kiegyenlíteni bankkártyával.

 

Számlázás: A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát emailben küldjük a Billingo számlázó által. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedj megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés, vagy hiány esetén kérj jegyzőkönyv felvételét és ne vedd át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

 

SZÁLLÍTÁSI MÓDOK ÉS KÖLTSÉGEK:

 

INGYENES házhoz szállítás: A következő településekre saját autóval ingyenesen házhoz szállítjuk a megrendelt termékeket hetente 1 vagy max 2 alkalommal, előre egyeztetett időpontokban!

Amennyiben a lent megjelölt településekre adod meg a szállítási címet, a kiszállításért költséget nem számolunk fel. Kérjük fokozottan ügyelj a helyes irányítószám megadására!

Települések:

7400 Kaposvár

 

Házhoz szállítás futárral: A megrendelésedet futárszolgálat munkatársa viszi ki az általad megadott címre.

A szállítás költsége a megrendelésed súlyától függően:

20kg-ig: 1 990.-Ft/csomag

20,1kg-40kg-ig: 2 889.-Ft/csomag

40,1kg-60kg-ig: 4879.-Ft/csomag

60,1kg-80kg: 5779.-Ft/csomag

80kg feletti tételeket csak új megrendelésben lehet leadni!

 

Házhoz szállítás Magyar Posta Zrt. által: A megrendelésedet a Magyar Posta Zrt. munkatársa viszi ki az általad megadott címre.

A szállítás költsége a megrendelésed súlyától függően:

20kg-ig: 2 990Ft/csomag

20-40kg-ig: 5 990Ft/csomag

 

Magyarország teljes területén érvényesek a fenti szállítási költségek. A futárszolgálat munkatársai családi ház esetén a kapuig, társasház esetén a lépcsőház ajtajáig kötelesek a terméket szállítani. Az esetleges további rakodást és csomag mozgatást kérjük, egyeztessék a futárral.

Kérjük, fokozott figyelemmel adja meg szállítási adatait, mert az esetleges elírásokból adódó hibákért felelősséget nem vállalunk.

 

Foxpost csomag automatába:

20kg-ig, illetve a maximális csomag méretig: 60cm x 60cm x 35cm: 1 289.-Ft/csomag.

20,1kg-tól illetve a maximális csomagméret feletti rendeléseknél felvesszük a kapcsolatot a Megrendelővel és egyeztetünk a futárral történő házhozszállítás lehetőségéről és költségéről!

Az automatában elhelyezett csomag díját bankkártyával tudod kifizetni átvételkor!

 

Utánvétes megrendelés esetén a szállítási költség az utánvét díját tartalmazza.

 

Szállítási határidő

Raktáron lévő termékek esetében a megrendelés visszaigazolásától számított 2 – 5 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron 2-4 hét.

 

Házhoz szállítási információk

A webáruházunk által kapott megrendeléseket a(z) Sprinter futárszolgálat futárai kézbesítik. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra között. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a most megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják, és biztosítani tudják a küldemény ellenértékének és a szállítási díjnak, valamint az utánvétel díjának a futár részére való teljesítését.

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén az üzemeltető adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

 

Postai szállítással kapcsolatos információk

A postai küldemény elveszését, részleges elveszését, megsérülését, vagy megsemmisülését a kézbesítéskor, a kézbesítési okiraton azonnal jeleznie kell. Ennek elmulasztása jogvesztéssel jár. Kézbesítési okirat hiányában, a küldeményre vonatkozó egyéb okirattal a posta felé jogvesztő határidőn belül – vagyis a kézbesítési naptól számított 3 napon belül – a kárt azonnal jeleznie kell.

 

Elállás joga

A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. kormányrendelet szabályozása értelmében a jelen pont rendelkezései kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló esetében alkalmazhatóak. A fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt, bontatlan csomagolású terméket.

Amennyiben a fogyasztó él elállási jogával, úgy ezt az üzemeltetővel egyértelmű írásbeli nyilatkozatban köteles közölni (postán ajánlott tértivevényes küldeményben, vagy e-mailben). Az üzemeltető az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni a fogyasztó felé. A fogyasztó elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül az üzemeltetőnek visszaküldeni. A termék visszaküldésének költségét  a fogyasztónak kell viselnie.

A szolgáltatónak a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg a fogyasztó hitelt érdemlő igazolását a termék visszaküldéséről nem kapta meg. A két időpont közötti eltérés esetén az üzemeltető a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegye.

Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

Üzemeltető követelheti a fogyasztótól a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. Ezért kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a fogyasztót terhelik.

A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt)

Nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog:

  • olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiaci mozgásoktól, ingadozásoktól függ.
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra,
  • olyan termék esetében, amelynél a fogyasztó kifejezett kérésének tesz eleget az üzemeltető sürgős javítási, vagy karbantartási munkáknál

Ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.

Elállási nyilatkozat elküldésével is gyakorolhatja elállási jogát, a dokumentumot itt töltheti le: Elállási Nyilatkozatminta

Írásban történő elállás esetén elegendő az Elállási Nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Elállás esetén a vállalkozás legkésőbb 14 napon belül fizeti vissza a fogyasztó által kifizetett teljes összeget.

Jótállás

Az üzemeltető által forgalmazott egyes termékekre az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás szabályait tartalmazó 151/2003. Korm. rendelet szerint 1 éves jótállási idő áll a fogyasztó rendelkezésére a termék átadásának napjától. A vásárlót a jótállás joga akkor nem illeti meg, ha a hiba a termék fogyasztó részére való átadását követően keletkezett. A megjelölt rendelet alá nem tartozó termékek tekintetében a gyártó által biztosított jótállási idő a termék mellett feltüntetésre kerül. Ezzel kapcsolatos problémák felmerülése esetén az üzemeltető pontos információt tud adni. Jótállás esetében a fogyasztó a jótállási időn belül a meghibásodott termék díjmentes javítása, vagy cseréje illeti meg. A garanciális javítások a gyártási hibából eredő meghibásodásokra terjednek ki. A garancia feltételek a használati útmutatóban levő feltételek betartásával együtt érvényesek.

Termék meghibásodása esetén a készülékhez mellékelt garancia levélen megjelölt címen és telefonszámon kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről, továbbá elérhetőségeink valamelyikén. A termékek garanciális szervizpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli. A meghibásodott készüléket közvetlenül webáruházunk szervizpontjára is visszaküldheti címre. Portósan küldött csomagokat nem vesz át átvevőpontunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak! A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Az üzemeltetőnek törekednie kell arra, hogy a kijavítást, vagy cserét 30 napon belül elvégezze. A jótállás körében végzett tevékenység költségei az üzemeltetőt terhelik.

Egyebekben a jótállásra a Ptk.6.171-173.§-ban foglaltak az irányadóak.

 

Szavatosság

 

  • „Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.”
  • „A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.”

 

A szolgáltatott termék hibája esetén az üzemeltetővel szemben kellékszavatossági igény érvényesítésének van helye a Ptk. 6:159-167 :§ i szerint.

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Termékszavatosság

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

A szavatossági igény esetén történő eljárás

  1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
  2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
  3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
  4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
  5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
  6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
  7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
  8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Panaszok intézése (Panaszkezelés)

Az üzemeltető a panaszról jegyzőkönyvet köteles felvenni, az üzemeltető adati között megjelölt helyen, és a panaszt a felvétel napjától számított öt évig, az arra adott válasszal együtt megőrizni. Az üzemeltető a hozzá érkezett panaszt a beérkezésétől számított 30 napon belül megvizsgálja és arra érdemi választ kell, hogy adjon. Amennyiben panaszra az üzemeltető elutasító választ ad, azt írásban meg kell indokolnia. Az üzemeltetővel kötött szerződéséből eredő jogviták elsősorban békés úton, megállapodással a felek között, vagy a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóság előtt intézhetők. Amennyiben ezek nem vezetnek eredményre, marad a felek számára a bírósági út.

Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület
6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefon: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax: (76) 501-538
Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna
bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Békés Vármegyei Békéltető Testület
5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefon: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax: (66) 324-976
Elnök: Dr. Bagdi László
bmkik@bmkik.hu

Budapesti Békéltető Testület
1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: (1) 488-2131
Fax: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Baranovszky György
bekelteto.testulet@bkik.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület
8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefon: (22) 510-310
Fax: (22) 510-312
Elnök: Dr. Vári Kovács József
fmkik@fmkik.hu

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefon: (52) 500-749
Fax: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
hbkik@hbkik.hu

Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület
2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefon: (34) 513-010
Fax: (34) 316-259
Elnök: Dr. György Rozsnyói
kemkik@kemkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület
5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefon: (1) 269-0703
Fax: (1) 269-0703
Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
kamara@jnszmkik.hu

Nógrád Vármegyei Békéltető Testület
3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefon: (32) 520-860
Fax: (32) 520-862
Elnök: Dr. Pongó Erik
nkik@nkik.hu

Somogyi Békéltető Testület
7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefon: (82) 501-000
Fax: (82) 501-046
Elnök: Dr. Novák Ferenc
skik@skik.hu

Tolna Vármegyei Békéltető Testület
7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefon: (74) 411-661
Fax: (74) 411-456
Elnök: Dr. Gáll Ferenc
kamara@tmkik.hu

Veszprém Vármegyei Békéltető Testület
8200 Veszprém, Budapest u. 3.
TTelefon: (88) 429-008
Fax: (88) 412-150
Elnök: Dr. Vasvári Csaba
info@bekeltetesveszprem.hu

Baranya Vármegyei Békéltető Testület
7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefon: (72) 507-154
Fax: (72) 507-152
Elnök: Dr. Bodnár József
bekelteto@pbkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefon: (46) 501-091, 501-870
Fax: (46) 501-099
Elnök: Dr. Tulipán Péter
bekeltetes@bokik.hu

Csongrád VÁrmegyei Békéltető Testület
6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefon: (62) 554-250/118 mellék
Fax: (62) 426-149
Elnök: Dr. Horváth Károly
info@csmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefon: (96) 520-202; 520-217
Fax: (96) 520-218
Elnök: Horváth László
bekeltetotestulet@gymskik.hu

Heves Vármegyei Békéltető Testület
3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefon: (36) 416-660/105 mellék
Fax: (36) 323-615
Elnök: Dr. Gordos Csaba
hkik@hkik.hu

Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület
2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefon: (34) 513-010
Fax: (34) 316-259
Elnök: Dr. Rozsnyói György
kemkik@kemkik.hu

Pest Vármegyei Békéltető Testület
1055 Budapest, Kossuth tér 6-8.
Telefon: (1) 474-7921
Fax: (1) 474-7921
Elnök: dr. Csanádi Károly
pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület
4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefon: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax: (42) 311-750
Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
bekelteto@szabkam.hu

Vas Vármegyei Békéltető Testület
9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefon: (94) 312-356
Fax: (94) 316-936
Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán
vmkik@vmkik.hu

Zala Vármegyei Békéltető Testület
8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefon: (92) 550-513
Fax: (92) 550-525
Elnök: Dr. Molnár Sándor
zmbekelteto@zmkik.hu

Jogviták rendezésére: Ha az online vásárlás során probléma merült fel és a vitát nem tudja rendezni a kereskedővel, panaszát e platformon keresztül egy jóváhagyott vitarendezési testület elé terjesztheti.

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

 

Adatkezelés

Az üzemeltető a webáruház használata során a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki kívülálló harmadik személy számára, kivéve abban az esetben amennyiben a alvállalkozója számára pl: futárszolgálat), ez a megrendelés kézbesítéséhez ez szükséges.

A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítésre statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat az üzemeltető kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezni a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat az üzemeltető a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. A webáruház böngészése illetve a regisztráció folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat az üzemeltető bizalmasan kezeli, leiratkozás kérhető a megadott elérhetőségek valamelyikén. Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban.

A megrendeléssel kezdődő eljárás során a 2011. évi CXII. törvény rendelkezései az irányadók, a szolgáltató adatvédelmi nyilatkozata a honlapon érhető el.

Egyéb rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk (2013.évi V. törvény), fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. kormányrendelet rendelkezései az irányadók.

Érvényben 2024. 04. 03-tól visszavonásig.